Tuesday, 29 November 2016

CERITA DISEBALIK BAGAIMANA LELAKI INI JATUH BANGUN BERSAMA IKEA

Kisah DiSebalik Kejayaan Nama Besar
Bila sebut sahaja IKEA, saya yakin tentu ramai yang menggilai dan obses dengan setiap barangan dan perabot keluarannya.

Dari sekecil-kecil pinggan hingga ke sebesar-besar almari sanggup anda ‘gendong’ hingga sampai ke depan pintu rumah anda..hehehe.

Kehadiran jenama Ikea hari ini memberi impak yang besar kepada komuniti dunia sehingga ada yang sanggup berhabis duit, semata-mata bagi memastikan setiap inci di dalam kediaman mereka dipenuhi dengan barangan serta perabot Ikea.
Ikea Menampilkan Perabot Dengan Nilai Tersendiri
Kini, Ikea telah beroperasi di hampir 40 buah negara seperti Australia, Netherlands, Perancis dan tidak ketinggalan di Malaysia.

Disebalik kejayaan ini, tahukah anda bahawa pengasas Ikea bernama Ingvar Feodor Kamprad ini sebenarnya berasal dari Sweden.

Ingvar dilahirkan pada 30 Mac 1926 di Southern Sweden. Kebolehannya berniaga dipercayai berasal dari datuknya yang ketika itu juga seorang peniaga. Namun, datuknya membunuh diri ketika syarikatnya berada di ambang muflis kerana gagal membayar hutang.

Disaat rakan-rakan sebayanya menghabiskan masa bermain bola sepak di padang sekolah, tak kurang ada yang melibatkan diri dengan ‘cinta monyet’, Ingvar telah mula memikirkan cara untuk mengambangkan perniagaan sejak dibangku sekolah lagi.

Beliau telah membuka Ikea sejak berusia 17 tahun lagi dengan wang yang dikumpul dari pemberian bapanya untuk bayaran pengajiaannya. Nama Ikea berasal dari singkatan namanya Ingvar Kamprad (I.K), ditambah dengan nama ladang tempat dia membesar iaitu Elmtaryd dan Aggunnaryd.

Ikea diambil dari singkatan ini.
Pada awal operasi, barangan yang dijual di Ikea berbeza daripada apa yang anda lihat sekarang. Pada permulaannya, produk paling banyak permintaan ialah pen. Pada awal tahun 1940an, Ingvar mula mengimport pen dari Paris dengan pinjaman sekitar 63 USD. Ini merupakan pinjaman pertama yang diambil dalam hidupnya.

Untuk menarik pelanggan di hari pelancaran kedainya, usahawan muda ini menjanjikan secawan kopi dan bun yang diberikan secara percuma. Bayangkan, acara sederhana ini menarik hampir seribu orang! Dari situ juga tercetusnya idea untuk meletakkan restoran makanan segera ke setiap cawangan Ikea.

Dari pen, anda ingin tahu bagaimana Ikea boleh terjun ke dalam dunia hiasan dalaman?

Kebanyakan inspirasi hiasan dalaman rumah diambil dari Ikea...Setuju??



Anda Juga Mungkin Berminat: 












Saturday, 19 November 2016

KILANG GMP MINYAK LINTAH - PROSES MEMBUAT MINYAK LINTAH ASLI, SUCI, HALAL & SELAMAT DIGUNAKAN (+60122873723)

COD: IPOH, BATU GAJAH, MANJUNG, TAIPING, KUALA KANGSAR, TANJUNG MALIM
WhatsApp: +60122873723
Mesin Vakum Emulsifier:~Kegunaannya: Menghasilkan Produk Dlm Bentuk Cecair Samada Krim, Gel atau Minyak.
KELEBIHAN Dan KHASIAT MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI.
A) Menambah Saiz Zakar BESAR dan PANJANG.
B) Menjadikan Tempoh SEKS LEBIH LAMA Lebih Nikmat.
C) Merawat Masalah-Masalah Zakar.
D) Menguatkan Otot Zakar.
E) Menambah Ketegangan dan Kekerasan Pada Zakar.
F) Pancutan Air Mani Semasa Klimak Semakin PADU, LAJU dan MANTAP.
1.Lumpuh.
2.Merawat Penyakit Strok.
3.Mengembalikan Kesegaran Pada Urat Saraf dan Melancarkan Peredaran Darah.
4.Sakit Pinggang @ Lenguh-lenguh.
Pati Minyak Urutan Turun Temurun. INSYAALLAH Selamat dan Tiada Sebarang Kesan Sampingan. Dirumus Secara Tradisional Bagi Merawat Masalah Saiz Zakar dan Mengawal Ejakulasi Pra-Matang. 

Besar, Teguh dan Berkuasa, Membesarkan, Memanjangkan, Mengawal Ejakulasi Pra-Matang Tegang dan Kuat.

Bila Sebut Pati Minyak, Ianya Tentulah ASLI dan Tidak Dicampur Dengan Sebarangan Bahan-bahan Yang Lain. 
Kelebihan Menjadi Dropshipper, Agen Dan Stokist Klik Sini!!
Jadi KETULENANNYA Menjadikanya Efektif dan Sering Menjadi Sebutan Ramai Bagi Mereka Yang Memerlukannya.



Anda Mungkin Juga Berminat:













Tuesday, 15 November 2016

PADA YANG GELI RUGI - IBU TUNGGAL MENTERNAK LINTAH KERANA PERMINTAAN TINGGI DAN HASIL LUMAYAN

"Orang Serik, Saya Baru Mula"
Naziah Bersama Tong-Tong Ternakan Lintahnya
Bagi kebanyakan wanita, mendengar nama lintah sahaja sudah membuatkan mereka geli, apatah lagi hendak memegangnya.

Namun, Naziah Husin, 52, bukan sahaja tidak takut, malah menjadikan lintah sebagai sumber rezekinya. Sejak dua tahun lalu, ibu tunggal kepada dua anak ini gigih menjadi usahawan lintah.

Selain menjadi peraih lintah bagi sebuah syarikat pengeluar produk kesihatan beribu pejabat di Kanada, dia juga mula menjinakkan diri dengan ternakan lintah.

Menurut Naziah, walaupun banyak projek ternakan lintah menemui kegagalan sebelum ini, perkembangan terkini meyakinkannya bahawa lintah ada potensi untuk dimajukan.
Malah, selepas dua tahun menceburi bidang ini, dia mengakui pulangannya agak lumayan.

“Memang benar, sebelum ini ramai pengusaha lintah gulung tikar kerana masalah pemasaran. Ketika itu, lintah diternak tidak dapat dijual kerana tiada yang mahu membeli.

“Akibatnya penternak lintah kerugian dan projek yang sebelum itu mendapat sambutan berkubur begitu sahaja.

“Namun, sejak dua tahun lalu, sebuah syarikat produk kesihatan berasaskan lintah di Kanada datang ke Malaysia untuk mencari bekalan lintah. Malah, mereka membuka cawangan di Kuala Lumpur semata-mata untuk mendapatkan bekalan,” katanya.
Menurutnya, syarikat ini memerlukan kira-kira 90,000 ekor lintah sebulan tetapi berikutan kegagalan sebelum ini, ramai penternak lintah serik dan tidak mahu menceburi bidang itu lagi.

“Saya difahamkan syarikat itu setakat ini hanya mampu mengumpul 50,000 ekor lintah sebulan. Ini menunjukkan ruang untuk memajukan semula perusahaan ini masih luas,” katanya.
Naziah berkata, sebagai langkah awal dalam bidang ini, dia menjadi peraih dengan mencari lintah di seluruh pelosok negara dan membekalkan kepada ejen yang dilantik syarikat antarabangsa itu.

Menyedari dia akan mendapat pulangan lebih lumayan jika menternak sendiri, Naziah mengorak langkah dengan menternak lintah di dalam sebuah bangsal berhampiran rumahnya di Rawang, Selangor.

Setakat ini, dengan modal terhad, Naziah menyediakan 10 tong bersaiz sederhana dan tiga tangki besar yang dapat menghasilkan 3,000 ekor lintah daripada 100 ekor induk.

Pada masa sama, Naziah tetap meneruskan tugasnya sebagai peraih dengan ‘memburu’ lintah di seluruh negara sama ada melalui pengusaha atau mencari lintah liar di lokasi tertentu.
“Sebagai peraih, saya memperoleh komisen antara 10 hingga 20 sen untuk seekor lintah. Tapi, jika saya menternak sendiri, keuntungannya 100 peratus.

“Walaupun masih perlu menjual melalui ejen dilantik syarikat itu, pendapatan sebagai penternak lebih lumayan berbanding peraih.

“Ini kerana menternak lintah tidak memerlukan perbelanjaan tinggi. Selain modal awal menyediakan tempat dan peralatan, boleh dikatakan tiada kos untuk makanan lintah kerana ia hanya makan rumpai air seperti akar kiambang.
“Cuma, untuk tumbesaran pada awal usia, kita perlu memberi ia makan ikan keli atau belut sekali sebulan. Selebihnya, lintah sangat mudah diternak kerana ia hanya memerlukan tempat gelap dan sejuk serta air bersih,” katanya.

Naziah berkata, lintah akan diasingkan mengikut saiz dan mencapai usia matang pada umur tiga bulan. Seekor lintah matang boleh mencapai saiz sebesar puntung rokok dan menurut kajian ia hanya boleh hidup selama dua tahun.
Naziah bercadang membesarkan perusahaan ternakan lintah dengan menyediakan peralatan lebih moden berbanding sekarang yang dianggapnya masih di peringkat percubaan.

“Sebelum ini, saya melakukan pelbagai pekerjaan untuk mencari rezeki. Tapi sejak menjadi usahawan lintah, taraf hidup saya lebih baik.

“Dulu, saya juga takutkan lintah tapi sekarang sudah jadi macam kawan, saya boleh memegang lintah seolah-olah sedang bermain dengan ikan,” katanya. 

Tips/Petua: ELAK PANCUT AWAL MALAM PERTAMA


Anda Juga Mungkin Berminat:













Friday, 11 November 2016

KAJIAN MENDAPATI LELAKI MEMILIKI ISTERI RAMAI, UMURNYA AKAN LEBIH PANJANG DAN SENTIASA SIHAT

Kajian Mendapati Lelaki Beristeri Ramai, Umurnya Lebih Panjang Dan Sentiasa Sihat
Lelaki Beristeri Ramai, Umurnya Lebih Panjang Dan Sentiasa Sihat
Baru-baru ini seorang Pakar Motivasi membuat kenyataan bahawa lelaki yang memiliki lebih dari seorang isteri (Poligami) umurnya akan lebih panjang dan lebih sihat.

Umum mengetahui bahawa perkataan Poligami sangat sensitif dikalangan wanita terutama Wanita Melayu.

Mengulas lanjut kenyataan Pakar Motivasi tersebut mengemukakan fakta bahawa Berpoligami memiliki peranan penting pada kesihatan dan umur seseorang.
 
Berikut Penjelasannya.
Kajian yang dilakukan oleh Virpi Lummaa, Seorang Pakar Motivasi Inggeris dari University Sheffield mengemukakan kenyataan itu dalam acara tahunan di International Society for Behavioral Ecology di Ithaca, New York, Amerika Syarikat.

Kajian itu menyimpulkan lelaki yang miliki isteri lebih dari satu dapat memanjangkan usia, kajian itu dilakukan terhadap lelaki berusia 60 tahun yang berasal dari negara yang memiliki 140 orang yang beristeri lebih dari satu.

Beliau berkata rata-rata usia lelaki yang melakukan Poligami umurnya lebih panjang 12% dari lelaki yang Berkahwin Satu.
Hal itu berkaitan dengan Faktor Sosial dan Genetik.
Kajian itu juga menyebut bahawa lelaki yang memiliki isteri lebih dari satu, pemakanan dan pengurusannya juga akan lebih baik, tentu kesihatannya akan lebih baik, mereka akan lebih bahagia kerena memiliki anak dan kehidupan seks yang mencukupi.

Keperluan seks yang sentiasa memenuhi hidup seorang lelaki akan membuat kesuburan lelaki tetap terjaga meskipun sudah berusia.

Hal itulah yang mempengaruhi terhadap Fungsi Hormon dan Mengatur Metabolisme tubuh.

Bagi lelaki miliki isteri lebih dari satu memang dapat memberi kesan sangat baik untuk kesihatannya, namun sayangnya hal tersebut tidak terkesan pada wanita.
Bagaimana pun kajian tersebut hanya akan berkesan pada lelaki yang Berpoligami secara adil.


Anda Juga Mungkin Berminat:



















Friday, 4 November 2016

PENDUDUK MALAYSIA CECAH 41.5 JUTA PADA 2040

POPULASI RAKYAT MALAYSIA
Putrajaya: Penduduk Malaysia diunjur meningkat kepada 41.5 juta orang pada 2040, berbanding 28.6 juta pada 2010, kata Jabatan Perangkaan dalam laporan Unjuran Penduduk Malaysia (semakan semula) 2010-2040.

Bagaimanapun, menurut jabatan itu, peningkatan penduduk adalah perlahan dengan kadar pertumbuhan tahunan menurun daripada 1.8 peratus pada 2010 kepada 0.8 peratus pada 2040.

“Purata kadar pertumbuhan penduduk berkurangan 0.05 peratus setiap tahun."

Menurut Jabatan Perangkaan, Bumiputera menunjukkan peningkatan peratusan tertinggi, 4.8 peratus iaitu daripada 67.3 peratus pada 2010 kepada 72.1 peratus pada 2040.

Nisbah jantina pada 2010 adalah 106 lelaki bagi setiap 100 perempuan, meningkat kepada 108 pada 2020 dan tidak berubah sehingga 2040.

PASARAN SANGAT LUAS!!
Jabatan Perangkaan berkata struktur umur penduduk pula boleh dikategorikan kepada tiga kumpulan utama iaitu kumpulan umur muda (0-14 tahun), kumpulan umur bekerja (15-64 tahun) dan umur tua (65 tahun dan lebih).

"Umur penengah pada 2010 adalah 26.3 tahun meningkat kepada 38.3 tahun (2040) iaitu peningkatan 12 tahun bagi tempoh 30 tahun," katanya.

Malaysia dijangka mengalami penuaan penduduk pada 2020 iaitu apabila peratusan penduduk berumur 65 tahun dan lebih, mencapai 7.2 peratus.


Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 4 November 2016 @ 10:57 PM
(BERNAMA)

JUGA DISYORKAN UNTUK ANDA:























Wednesday, 2 November 2016

10 IJAZAH YANG PALING MUDAH DAPAT KERJA DI MALAYSIA

10 Ijazah Paling Mudah Dapat Kerja Di Malaysia
Adakah Anda Sebahagian Dari Kes Ini???
Tidak dapat dinafikan, kos pendidikan bukanlah murah. Rata-rata daripada kita perlu menanggung perbelanjaan atau pinjaman sekurang-kurangnya RM30,000 demi segulung ijazah yang menjadi penentu perjalanan karier di masa hadapan.

Bagaimanapun, saban hari kita dihidangkan dengan berita graduan menganggur dan gagal mendapat pekerjaan selepas tamat pengajian. Jadi persoalannya, apakah pelaburan ribuan ringgit itu berbaloi meskipun tiada jaminan pekerjaan sejurus tamat pengajian?

Oleh itu, bakal-bakal siswa perlulah bijak dan berfikiran jauh dalam memilih program pengajian di universiti agar kelayakan mereka kelak selaras dengan keperluan industri, di samping memberi pulangan yang setimpal (jika tidak lumayan) kepada mereka.

Mari kita baca senarai 10 Ijazah yang mempunyai Kadar Penggajian Tertinggi di dunia dan menjaminkan pekerjaan selepas tamat Universiti:
1. Perubatan dan Pergigian (94.7% Kadar Penggajian)
Dengan kos pengajian termahal iaitu sekurang-kurangnya RM100,000 selama 4 tahun, bidang perubatan dan pergigian menjanjikan peluang pekerjaan hampir 95% selepas tamat tempoh pembelajaran.

Prospek Kerjaya: Doktor, Pakar Bedah dan Doktor Gigi.

2. Sains Veterinar (85.3%)
Tempat kedua pula adalah bidang rawatan kesihatan haiwan. Walaupun sebelum ini bidang sains veterinar banyak mencetuskan debat dan kontroversi lebih-lebih lagi isu yang melibatkan doktor Muslim dan haiwan yang perlu disamak setelah disentuh, namun kesedaran yang semakin meningkat terhadap nilai kasih sayang kepada haiwan menaikkan populariti program pengajian ini.

Prospek Kerjaya: Doktor Haiwan, Pakar Biologi Haiwan dan Penyelidik Syarikat Farmaseutikal Haiwan.
3. Subjek Berkaitan Perubatan (79.8%)
Pengajian yang merangkumi pengajian kesihatan fizikal secara holistik ini tertumpu kepada satu-satu cabang dalam bidang perubatan.

Prospek Kerjaya: Pakar Psikologi, Ahli Fisioterapi dan Pakar Anaestetik.

4. Seni Bina, Pembinaan dan Perancangan (71.3%)
Kursus ini unik kerana menggabungkan kedua-dua bidang ilmu sains dan kemanusiaan. Malah bidang ini memberi sumbangan terus ke arah pembentukan persekitaran manusia seprti pembinaan bangunan dan perancangan sesebuah penempatan.

Prospek Kerjaya: Arkitek, Pelukis Pelan dan Perancang Bandar.

5. Kejuruteraan dan Teknologi (62.8%)
Secara umumnya, bidang ini ada banyak persamaan dengan kursus No.4. Ini kerana, ahli teknologi kejuruteraan sering bertanggungjawab bagi reka bentuk dan pembangunan. Graduan teknologi kejuruteraan boleh bekerja di bidang besar seperti industri, termasuk pembuatan, pembinaan, perindustrian, penyelenggaraan, dan pengurusan.

Prospek Kerjaya: Pereka Bentuk Produk, Pembangunan Sistem, Jurutera, Operasi Teknikal dan Kawalan Kualiti.

6. Sains Komputer (59.1%)
Sains komputer secara umumnya adalah pengkajian perhitungan dan pemprosesan maklumat, sama ada dari segi perkakasan mahupun perisian, sesuai dengan peredaran zaman yang semakin berteknologi tinggi.

Prospek Kerjaya: Pengaturcara, Eksekutif IT, Perekabentuk Grafik, Multimedia dan Animasi dan Jurutera Rangkaian.
7. Pendidikan (59.1%)
Ijazah ini sesuai untuk mereka yang berminat dalam bidang psikologi dan sosiologi pendidikan manusia. Selain itu, kursus ini turut mempertingkatkan kesedaran tentang peranan perkembangan kognitif, fizikal, emosi, kreativiti, bahasa dan estetika manusia.

Prospek Kerjaya: Guru, Pembantu Penyelidik Bagi Badan Bukan Kerajaan, Tutor Peribadi.

8. Pengajian Perniagaan (49%)
Kursus yang menyediakan penuntut dengan kemahiran pentadbiran, pengurusan sumber manusia, perakaunan, kewangan, pemasaran, insurans, perbankan dan juga keusahawanan.

Prospek Kerjaya: Penolong Pegawai Pelaburan, Penolong Pegawai Operasi, Usahawan dan Agen Insurans.
9. Sains Matematik (47.1%)
Bidang ini berkaitan dengan matematik dan statistik serta memupuk kebolehan untuk menggunakan teknik dan kaedah kuantitatif yang bersesuaian untuk menjalankan analisis, penyelidikan, ramalan dan perancangan dalam persekitaran industri.

Prospek Kerjaya: Penyelidik Statistik, Eksekutif Kawalan Mutu, Penganalisa Perniagaan dan Eksekutif Bank.

10. Pengajian Sosial (44.9%)
Satu bidang atau disiplin ilmu yang mengkaji struktur dan sifat-sifat kelompok manusia. Jangan tak tahu, bidang ini sebenarnya merangkumi cabang-cabang ilmu yang luas seperi geografi, ekonomi, sains politik dan sosiologi.

Prospek Kerjaya: Pakar Kriminologi, Penjaga Arkib Sejarah, Penganalisa Pemasaran dan Pensyarah.

Jawatan Kosong, Klik: RM3K - RM5K SEBULAN

Sumber : Google Yg DiBlogkannn..Aummmm!!!


Anda Juga Mungkin Berminat:















Thursday, 27 October 2016

19 PETUA KUATKAN TENAGA BATIN LELAKI

19 PETUA YANG BOLEH DIAMALKAN OLEH SETIAP LELAKI
1. Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila Jima’. Batang zakar harus sentiasa panas.

2. Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.

3. Elakkan makan makanan bersifat sejuk, telah sejuk @ disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

4. Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.

5. Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.

6. Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian barulah minum air.
7. Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.

8. Jangan makan nasi sejuk, panaskan terlebih dahulu.

9. Kurangkan makan Pisang Embun.

10. Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.
11. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik. Jangan amalkan melancap (onani) kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.

12. Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.

13. Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari Jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

14. Jangan Jima’ di dalam air.

15. Jangan terus minum air selepas Jima’, rehat dahulu 15 minit.

16. Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.

17. Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.

18. Jangan Jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.

19. Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

20. Terakhir..Jangan Lengahhh Dahhh...Beli Dan Guna Segera Minyak Lintah Tradisi Gunung Asli Ini Dan Rasailah Kelainannya... MEMANG POWERRRRRR!!!...Aummmmm!!!

PETUA / TIPS: ELAK PANCUT AWAL MALAM PERTAMA

Anda Juga Mungkin Berminat:

Sumber : Dari Blog Yg Di Google Kan.. hehehe!!.





Monday, 24 October 2016

SENAMAN KUDA MENGGELIAT Vs DAYA TAHAN HUBUNGAN KELAMIN

Assalamua’laikum.

Senaman kuda menggeliat? Kenapa kuda? Itu saya tak pasti, tapi nama senaman ni memang ada nama kuda.

Kalau korang nak letak nama binatang lain pun boleh (nama semut Maikel pun sedap!). Ok. Senaman ni umumnya untuk mereka yang berjantina lelaki dan khas untuk mereka yang sudah berkahwin atau berstatus suami.

Kenapa? Saya malas nak cerita panjang, korang kalau rajin boleh buat senaman kuda menggeliat ni. Nanti kalau ada kesan baik, korang diam-diam sudahlah!!

Paling bagus, korang amalkan senaman kuda geliat ni bila bangun tidur. Bukak mata, baca doa bangun tidur dan terus buat. 
Ini Langkah-Langkah Senaman Kuda Menggeliatnya;
Berdiri Tegak: Tenangkan fikiran dan tarik nafas 3 kali. Tangan lurus ke paha dan relakskan otot-otot badan korang. Depakan tangan. Tangan tu pastikan sama lurus dengan bahu.

Tarik Nafas: Tahan nafas dan lepas perlahan-lahan. Korang ulang 3 kali. Langkah ni penting untuk melancarkan darah ke tubuh badan kita.

Bongkokkan Tubuh: Keadaan tubuh seperti kita rukuk dalam solat. Tarik nafas 3 kali. Langkah ni bagus untuk kesihatan pinggang dan urat paha. 
Duduk Mencangkung: Pastikan kedua belah kaki dirapat dan tumit kaki terangkat. Tarik nafas 3 kali dam hembus perlahan-lahan. Pastikan jugak kedua belah paha korang dibuka semaksimum boleh. Tujuannya supaya darah lancar ke situ. Langkah ni jugak bagus untuk bahagian pinggang dan bahagian alat sulit.

Duduk Tegak: Kedua paha dibuka dan tapak kaki ditemukan. Ambil Minyak Lintah Tradisi Gunung Asli dan urut sekitar paha membawa ke lutut (sapu secara turun dan naik ke atas) sambil tarik nafas 7 kali. Lepas tu, urut dari lutut ke paha pulak dan picit pangkal paha selama 20 saat. Langkah ni bagus untuk buang angin, hancurkan batu karang. 
Duduk Tegak dan Temukan Tapak Kaki: Perlahan-lahan, korang tarik tapak menghala ke bahagian sulit. Tarik nafas 7 kali. Buka paha tu luas-luas. Bagus untuk kelancaran traffik darah. Bangun dan berdiri tegak. Relaks dan tarik nafas perlahan-lahan 7 kali serta hembus perlahan-lahan jugak.

Selesai: Ini hanyalah sebagai senaman pagi yang elok untuk kesegaran tubuh badan dan mungkin juga bagus untuk bahagian sulit lelaki. Cara kita makan, apa yang kita makan, bagaimana kita mendapatkannya juga amatlah penting untuk menjamin kesihatan zahir dan batin.

Baiklah. Selamat Beramal!
Bagus Jugak Diamalkan Selain Dari Senaman Kuda Menggeliat?

SiCodek: Korang Pernah Tengok Kucing Menggeliat? Nak Tau Khasiatnya?

Anda Juga Mungkin Berminat: