Friday, 29 July 2016

AKU TERSONTOT RM2.8 JUTA – BRADER “S”

BRADER "S"
Aku sebenarnya TAKUT, MALU, STRESS, SEDIH & OTAK JAM.

Bila aku kenang balik aku masih sihat, ada akal dan yg penting Allah bersama aku. Terus aku keluar menulis status ini. Syukur aku masih bernyawa pada saat ini.

Ok, berbalik pada tajuk tadi, dulu aku dengar orang cerita SONTOT nie akulah orang yang paling kuat gelaknya padahal aku sendiri pun tak paham ape yg aku gelakkan. Mungkin seronok dengar & tengok orang terkena kut.

Itu dulu, Sekarang Ampun dan Maaf kupinta atas kesalahanku kepada sesiapa yang pernah aku gelakkan dulu. Semoga Allah AMPUNKAN aku. Mukadimah baru nie, korang bole ambil ini sebagai pengajaran jugak, banyak nak diStorykan nie.
Kepala kusut, biji mata senak berpinau, kening sakit, leher lenguh tanpa sebab, badan ala-ala nak demam, loya rase nak muntah, tak bole tidur, perut lapar tapi takde selera, malu dengan diri sendiri & kekawan, cakap sorang-sorang dan aku STRESS sebenarnya.

Ya Allah! Berat Betul aku rase atas kepala aku nie sekarang. RM2.8Juta tuuu!!. Amacam Boleh Tahan??. SONTOT yang mesra ini singgah jua pada diri aku sekarang..Ye Betul aku TERSONTOT RM2.8Juta!!.

Dalam kes nie “I’m The Chosen One” dari Berjuta Rakyat Malaysia, dan aku juga lah “LIMITED EDITIONnya”. Rezeki Allah bagi kat aku nie WAJIB aku selesaikan.

Ini semua cerita nak jadi senanglah nie. Sape nak hidup susah betul tak?? RM2.8Juta nie bukanlah salah aku pun. Cehh!! sembang ego aku, masih tak mengaku salah. Eh! tapi betullah sape nak mengaku berak tengah jalan ye tak??.
MUKA STRESS ~ HADAP CEMUHAN, CACIAN & ANCAMAN
Like & Share, Page: Abg Sharil
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

Ok, Aku diperkenalkan kepada satu program yang pada aku ianya sangat menarik. So, aku terus mempromosikan program tersebut. Selepas beberapa bulan aku disertai oleh sekumpulan peserta dan mereka telah keluarkan modal masing-masing.

Semua duit-duit itu telah diserahkan kpd Broker seterusnya ke LP (Liquidity Provider). 
Dipendekkan cerita duit2 tu sangkut di LP sekarang ini. Aku Jammm!!

Selepas beberapa bulan peserta termasuk aku tidak mendapat ape yang dijanjikan, mereka telah mendesak aku untuk mendapatkan semula modal mereka itu. Desakan mereka buat aku Stress, hingga mengganggu kehidupan normal aku termasuk keluarga aku pun turut terbabit. Bila ini terjadi dapat korang bayangkan bagaimana kucar kacirnya hidup akukan??. Aku TERTEKAN sangat, serba tak kena hidup aku, disebabkan aku diasak, dimaki hamun, diancam hari-hari oleh peserta.

Ok, aku tak lari kemana pun kebetulan ujian ini datang kepada aku untuk lead program ini. Jadi, jatuh tanggungjawab akulah kena settlekan RM2.8Juta yang TERSONTOT ni tadi.
MENGAKU SALAH ~ BUAT LAPURAN POLIS
Like & Share, Page: Abg Sharil
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

Walaupun dalam keadaan stress, naluri manusia aku juga turut simpati dengan nasib-nasib peserta yang terbabit. Kalau tahu awal, tiada sape nak perkara nie terjadi?. Itu cerita “KALAU”, selepas terjadi. Harapan mereka semua disini, dibawah kelolaan aku.

Ada yang nak Kahwin terpaksa tangguh. Ermmm! kahwin sedap oiiii!!, lagi sedap dari makan Pulut Doyan. Dapat tak korang bayangkan nie?? Dapat Tak??. Yang nak hantar anak masuk “U” pun tertangguh, Yang terpaksa tanggung beban hutang, Yang bapak meninggal sebab tak sempat merasa duit nie untuk rawat bapak beliau, Yang rumah kereta tergadai, Yang guna duit EPF sume letak sini pun ada, Yang guna duit company dan pelbagai "YANG" lagilah. Yang jelas aku tak bole tahan dengan keadaan ini berlaku pada mereka, aku kena usaha dapatkan semula duit-duit mereka ni semula.

Tapi dari celah mana, dari siape & siape nak bagi aku RM2.8Juta Nie. Mustahillah korang nak bagi duit tu kat aku kan? Tak, aku bukan nak mintak simpati korang untuk bagi aku duit tu, itu dah macam peminta sedekah pula diri aku nanti. Aku pun masih punya maruah. Takmo aku jadi macam tu, mintak disimpangkan aku dari jadi gitu, Insyaallah. Aku sekadar berkongsi cerita aku jer, tak akan aku mintak sekupang pun duit korang.

So, untuk lebih bertanggungjawab aku teringat yg Allah tak akan ubah nasib aku sehingga aku ubah sendiri. Aku tak boleh tunggu dan berharap lagi. Satu komitment telah aku buat, aku berjanji pada mereka bagi aku 3 bulan & dalam tempoh ini aku akan berusaha keras 24/7 cuba selesaikan hal-hal nie..Ye! benar 3 bulan!!. Ayat macam bersembang walhal aku bercakap sesorang jer nie.

Otak mereng dah nie!! Korang tolong doakan aku yer semoga aku Cekal Hadapi & Permudahkan Urusan aku ini.

Haaa! tetiba dah ade 2 Perkara Timbul disini:
  • RM2.8Juta.
  • 3 Bulan.
Makaiii! mana aku nak cekau nie???
Buntu…Buntu….Buntu..Weyyy!!!

Takde Selera Makan.. Tapi Lapor!
Takde Selera Makan.. Tapi Lapor!
Takde Selera Makan.. Tapi Lapor!

Jap minum air sat, haus. Haaa..Chopp!!aku off dulu, Solat. Jom tolong sama DOAkan aku bagi petunjuk bagaimana cara utk aku dapatka RM2.8Juta Dalam Masa 3 Bulan.
Like & Share, Page: Abg Sharil
SMS/WhatsApp: +60122873723
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

šŸ˜‚MLTGA OIL PLUS - MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI
Jalan Penyelesaian, Insyaallah!!
Ini aku nak beritahu nie, The Power Of “DOA”. TQVM Ya Allah, Korang jangan malu nak mintak doa dari Allah, nyatakan dengan jelas dan Insyaallah, Allah buka minda kita rupanya. Masyallah, syukur sangat aku rasa. So, aku kena bertindak cargas!. Aku tidak bole bertangguh lagi, tangguh aku yang makin parahnya nanti.

Aku dapat satu WhatsApp selepas selesai solat tadi, tanya aku masih jual Minyak Lintah lagi ke?. Aku cakap masih dan itulah duit dapur aku tanggung family aku makan selama 4 Tahun nie. Mamat tu gelak bila aku cakap macam tu, bole sara hidup ke bang katanya tadi, Aku balas secara melawak aku mampu belilah ape aku nak dari bisnes MLTGA aku nie.
Like & Share, Page: Abg Sharil
SMS/WhatsApp: +60122873723
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

Ermmm!! ye Minyak Lintah dengar memang mustahil aku bole dapat RM2.8Juta jual MLTGA ni dengan harga RM50/botol & berapa banyak aku kena jual tuuu??. Jap nak tekan calculator jap. 
Wooowww!! 56,000 botol!!. Libanglibu…Libanglibu…Mintak Nyawa…Mintak Nyawa!!.

56,000 Botol kena jual dalam masa 3 bulan!. Otak aku ligat bagi arahan. Aku geledah balik fail sales lama aku. Nampak tak?, Otak kita akan berfikir apabila kita keluar dari Zon Selesa. Ya Robbi!! selak punya selak Fail/Receipt Sales aku. Terus aku Yakin bole jual sebanyak itu sekiranya ada yang membantu aku tolong VIRALKAN, aku rase boleh selesaikan SONTOT nie sume, Insyaallah.

Akal aku berpendapat MLTGA ini boleh bantu aku dengan izin Allah sebab Khasiat yg ada pada minyak nie terbukti telah membantu ramai orang. Sepanjang 4 TAHUN aku berniaga MLTGA nie, 90% yg beli adalah dari “Repeat Customer” aku, maksudnya permintaan masih tinggi cuma aku je yang tak Fokus Promote, sibuk layan hal-hal yang aku TERSONTOT sebelum nie laa.
Dengan Stokis/Agen aku kena Flagged Iklan dari FB lagi, pun ye. Ada FB kate Minyak Lintah aku bahan lucah, walhal Ribu Tahun dah org guna Lintah dalam Amalan Perubatan, tak paham aku!!.

Takpa, aku kira balik MLTGA nie berapa RM aku kena cari sehari utk dapatkan RM2.8Juta yang Menyesakkan nafasku dan supaya aku bole langsaikan SONTOT nie tadi dalam masa 3 bulan. Adoihaiii!! kepala makin Berdenyut nie.. choppp! nak makan UPHAMOL sattt..

Aku picit calculator selebar penampo aku nie tadi:
  • RM2.8Juta/100 hari (3 Bulan).
  • RM28,000/hari, bermakna satu hari 560 Botol.
Alah! dapat 560 orang sehari nak cuba jer MLTGA nie, Insyaallah membantu aku selesaikan SONTOT nie. Bukankah rakyat Malaysia ada 30 Juta?.

Jadi, aku merayu, mohon pertolongan serta kerjasama supaya kalu sorang keluarkan RM50 yg baru nak cuba guna MLTGA nie jer, insyaallah selesai SONTOT aku dengan peserta-peserta program aku tu. Bukan aku paksa jadi Stokist/Agen pun dan secara tak langsung kes aku nie akan membantu Stokist/Agen sedia ada aku buat sales juga, dapat juga Pahala ye tak?, walaupun aku sedar pahala Solat aku taklah banyak mana…Sorry la ayat merapu Kepala Pening nie. Korang terus doakan aku ye!.
Like & Share, Page: Abg Sharil
SMS/WhatsApp: +60122873723
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

Oklah aku janji, Korang tengoklah, selepas ini aku declare Sales aku. Semoga dengan izin Allah kita Bantu Membantu disini.
Niat pun kena betul, Niat Betul Allah Tunjuk Jalan, Insyaallah!

Yang aku perlu hanya RM2.8Juta! Selebihnya sekira ada kita pakat2 Sedekah Duit tu, sebab ada kawan aku pesan nak cepat Settle Hutang 1/10 darinya SEDEKAH kerana 1/10 Rezeki datang dari Berniaga…gitulah bunyi katanya..entahlah aku bukan faham dan fokus sangat dia cakap tu, maklumlah kepala Masuk Air!. Nyatanya aku tahu dan sangat yakin Sedekah itu memang Jalan Pintas untuk Selesaikan Hutang.
Oklah aku nak out dulu cuma aku mohon Doa/Kerjasama/Suppot dari Korang bantu aku dapatkan Sales ye..kesian kat aku yang TERSONTOT nie juga pada Rakan-Rakan Peserta Program aku tu. Aku ada masa 3 Bulan je untuk selesaikan semua nie.

Korang Berjiwa Besar jika ada niat nak tolong VIRALKAN pun aku dah Bersyukur sangat, tapi kalu BELI walaupun Sebotol (tak untuk diri sendiri hadiahkan pada yg memerlukan pun bole), lagilah aku tak tau nak ucap ape ngan korang…Hanya Allah saje yg Bole Balas Jasa korang tu.

Ku Pohon Ampun & Maaf juga sekiranya ada Bahasa aku yang kurang menyenangkan korang, sekali lagi aku sangat perlukan DOA-DOA Korang ketika ini supaya Kami Lebih Kuat Semangat, Kami Lebih Sabar, Kami Jangan Cepat Marah, Kami Ikut Ajaran Allah, Kami Pasti Berjaya, Insyallah.
Like & Share, Page: Abg Sharil
SMS/WhatsApp: +60122873723
Klik Sini, Info: Minyak Lintah

KEPADA YANG DAH BACA..
Untuk Menaikkan Semangat BRADER ” S ”

SILA KOMEN DI Page: Abg Sharil
SAYA DOAKAN BRADER ”S” BERJAYA SELESAIKAN HUTANG"

Note: 
SONTOT => KANTOI SEBAB KENA GAME!!

Like & Share, Page: Abg Sharil
SMS/WhatsApp: +60122873723
Klik Sini, Info: Minyak Lintah