Thursday, 27 October 2016

19 PETUA KUATKAN TENAGA BATIN LELAKI

19 PETUA YANG BOLEH DIAMALKAN OLEH SETIAP LELAKI
1. Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila Jima’. Batang zakar harus sentiasa panas.

2. Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.

3. Elakkan makan makanan bersifat sejuk, telah sejuk @ disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

4. Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.

5. Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.

6. Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian barulah minum air.
7. Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.

8. Jangan makan nasi sejuk, panaskan terlebih dahulu.

9. Kurangkan makan Pisang Embun.

10. Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.
11. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik. Jangan amalkan melancap (onani) kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.

12. Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.

13. Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari Jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

14. Jangan Jima’ di dalam air.

15. Jangan terus minum air selepas Jima’, rehat dahulu 15 minit.

16. Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.

17. Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.

18. Jangan Jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.

19. Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

20. Terakhir..Jangan Lengahhh Dahhh...Beli Dan Guna Segera Minyak Lintah Tradisi Gunung Asli Ini Dan Rasailah Kelainannya... MEMANG POWERRRRRR!!!...Aummmmm!!!

PETUA / TIPS: ELAK PANCUT AWAL MALAM PERTAMA

Anda Juga Mungkin Berminat:

Sumber : Dari Blog Yg Di Google Kan.. hehehe!!.





Monday, 24 October 2016

SENAMAN KUDA MENGGELIAT Vs DAYA TAHAN HUBUNGAN KELAMIN

Assalamua’laikum.

Senaman kuda menggeliat? Kenapa kuda? Itu saya tak pasti, tapi nama senaman ni memang ada nama kuda.

Kalau korang nak letak nama binatang lain pun boleh (nama semut Maikel pun sedap!). Ok. Senaman ni umumnya untuk mereka yang berjantina lelaki dan khas untuk mereka yang sudah berkahwin atau berstatus suami.

Kenapa? Saya malas nak cerita panjang, korang kalau rajin boleh buat senaman kuda menggeliat ni. Nanti kalau ada kesan baik, korang diam-diam sudahlah!!

Paling bagus, korang amalkan senaman kuda geliat ni bila bangun tidur. Bukak mata, baca doa bangun tidur dan terus buat. 
Ini Langkah-Langkah Senaman Kuda Menggeliatnya;
Berdiri Tegak: Tenangkan fikiran dan tarik nafas 3 kali. Tangan lurus ke paha dan relakskan otot-otot badan korang. Depakan tangan. Tangan tu pastikan sama lurus dengan bahu.

Tarik Nafas: Tahan nafas dan lepas perlahan-lahan. Korang ulang 3 kali. Langkah ni penting untuk melancarkan darah ke tubuh badan kita.

Bongkokkan Tubuh: Keadaan tubuh seperti kita rukuk dalam solat. Tarik nafas 3 kali. Langkah ni bagus untuk kesihatan pinggang dan urat paha. 
Duduk Mencangkung: Pastikan kedua belah kaki dirapat dan tumit kaki terangkat. Tarik nafas 3 kali dam hembus perlahan-lahan. Pastikan jugak kedua belah paha korang dibuka semaksimum boleh. Tujuannya supaya darah lancar ke situ. Langkah ni jugak bagus untuk bahagian pinggang dan bahagian alat sulit.

Duduk Tegak: Kedua paha dibuka dan tapak kaki ditemukan. Ambil Minyak Lintah Tradisi Gunung Asli dan urut sekitar paha membawa ke lutut (sapu secara turun dan naik ke atas) sambil tarik nafas 7 kali. Lepas tu, urut dari lutut ke paha pulak dan picit pangkal paha selama 20 saat. Langkah ni bagus untuk buang angin, hancurkan batu karang. 
Duduk Tegak dan Temukan Tapak Kaki: Perlahan-lahan, korang tarik tapak menghala ke bahagian sulit. Tarik nafas 7 kali. Buka paha tu luas-luas. Bagus untuk kelancaran traffik darah. Bangun dan berdiri tegak. Relaks dan tarik nafas perlahan-lahan 7 kali serta hembus perlahan-lahan jugak.

Selesai: Ini hanyalah sebagai senaman pagi yang elok untuk kesegaran tubuh badan dan mungkin juga bagus untuk bahagian sulit lelaki. Cara kita makan, apa yang kita makan, bagaimana kita mendapatkannya juga amatlah penting untuk menjamin kesihatan zahir dan batin.

Baiklah. Selamat Beramal!
Bagus Jugak Diamalkan Selain Dari Senaman Kuda Menggeliat?

SiCodek: Korang Pernah Tengok Kucing Menggeliat? Nak Tau Khasiatnya?

Anda Juga Mungkin Berminat:













Sunday, 23 October 2016

PETUA ELAK PANCUT AWAL / PRA-MATANG DI MALAM PERTAMA

PETUA ELAK PANCUT AWAL MALAM PERTAMA
Sudah menjadi lumrah dan kebiasaan kita akan mendengar keluhan di kalangan lelaki tentang masalah cepat pancut atau cepat keluar air mani akibat klimaks. Hal ini sebenarnya lebih kerap akan terjadi di kalangan para lelaki yang baru sahaja mendirikan rumah tangga.

Di awal-awal tempoh perkahwinan mereka ketika bersama isteri, mereka akan lebih mudah terangsang berbanding jika setelah mereka sudah bertahun-tahun berkahwin. Malah ketika di malam pertama, inilah yang menjadi dilema mereka.

Tapi, tahukah anda bahawa terdapat juga sebilangan di kalangan suami yang dah bertahun-tahun berkahwin pun masih mengalami masalah ini!.

Usah jadikan masalah ini berlarutan, kelak padah akan mengundang. Jangan biarkan isteri anda kecewa di kemudian hari akibat anda cepat ‘TEWAS’ di ranjang.

Dalam post ini anda akan dikongsikan bersama bagaimana anda boleh atasi masalah cepat pancut ini.
Kaedah Pertama:
Ialah dengan cara anda mengawal dayungan pergerakkan keluar-masuk zakar anda. Jika anda rasakan seakan-akan air mani anda hendak keluar, anda boleh perlahankan atau hentikan sama sekali gerakkan dayungan anda. Setelah ia reda, barulah boleh teruskan kembali dayungan.

Kaedah Kedua:
Ialah dengan cara anda mengemutkan zakar anda ketika melakukan dayungan. Ini dapat menahan pancutan air mani keluar ataupun melewatkannya walaupun ketika anda melakukan dayungan. Walaubagaimanapun, anda haruslah menguasai terlebih dahulu Senanam Urutan Zakar untuk memastikan kemutan anda mantap.

Kaedah Ketiga:
Yang boleh anda lakukan ialah dengan cara menggerakkan dan menggesal pangkal zakar anda (tanpa menyentuhkan kepala zakar) pada bahagian atas (lelangit) faraj isteri anda. Gerakkan ini boleh mengelakkan anda terangsang tapi memberi rangsangan yang hebat kepada isteri anda kerana di situlah terletaknya G-Spot isteri anda iaitu titik rangsangan utama bagi wanita.
Bahagian pangal zakar tidak mengandungi tisu-tisu sensitif seperti pada bahagian kepala zakar. Sebab itulah si suami harus cuba mengelakkan kepala zakar daripada bergesel dan menyentuh dalam faraj isteri.

Kaitan Rangsangan:
DALAM keadaan ghairah dan berahi, rangsangan seksual berlaku dan dalam masa cepat banyak darah masuk ke dalam liang otot zakar.

Ia membuatkan ruang tisu otot mengembang lega untuk pengaliran kemasukan darah yang banyak ke dalamnya supaya zakar mengembang, membesar, memadat dan sesuai untuk hubungan penetratif.
Jika lelaki itu amat terangsang, proses ‘Tumescence’ atau pengembangan dan kekerasan zakar berlaku dengan cepat. Jika perasaan rangsangan itu tidak seberapa, proses ini lembab dan kadangkala memerlukan bantuan seperti merangsang dulu anggota sulit.

Bagi lelaki yang masih muda, kekurangan rangsangan bukan kerana kurang tahap Hormon Testosterone. Bagaimanapun, jika satu ketika dulu dia aktif dalam sukan dan kini tidak lagi, berkemungkinan ini menjejaskan daya syahwat.

Seseorang itu memerlukan daya atau Stamina dan Tenaga supaya tindak balas rangsangan seksual berjalan lancar dan mudah mencapai ereksi, menjadikan otot padat serta mudah disalurkan ke dalam faraj.

Selain kemampuan fizikal, amalan tidak sihat seperti Merokok menjejaskan Fungsi Ereksi. Apabila kembali aktif dalam sukan atau mula melakukan aktiviti fizikal berkala, fungsi syahwat kembali seperti dulu.

Selain itu, apabila mula melakukan Senaman Urut Zakar atau kemutan seperti mencengkam otot lubang kencing dan lubang anus (lubang salur najis) secara berkala, otot itu menjadi langsing dan kukuh.

Klik Sini, Teknik: SENAMAN URUT ZAKAR

Ketika ereksi, anda boleh tingkatkan tahap dan kepadatan ereksi dengan mengemut ketika melakukan penetrasi dan kemut ketika bergerak dalam corong faraj. Senaman ini boleh mengukuhkan fungsi ereksi sepanjang hayat jika anda lazim mengamalkannya.

Apabila ereksi mengendur, ia memberi tekanan kepada pangkal zakar, lebih-lebih lagi jika ereksi anda besar dan berat. Dalam keadaan itu ereksi hilang daya ketegangan.

Ini berlaku kerana darah dalam otot zakar keluar dari otot pengembang berikutan kelemahan daya untuk mengekalkan darah dalam ruang otot pengembang.
Keadaan ini dapat diatasi apabila melakukan Senaman Urutan Zakar atau kemutan secara cergas dan berkala untuk meningkatkan daya kemutan supaya anda dapat mengekalkan darah dalam otot zakar dan membuatnya kekal padat.

Fenomena darah tercicir keluar dari otot pengembang atau istilah ‘Venous Leak’ perkara biasa untuk lelaki yang mempunyai zakar besar dan panjang yang otot kemutnya kurang daya.

Jika Senaman Kemut atau Urut Zakar diamalkan secara berkala, masalah itu dapat dibendung. Ada sebilangan lelaki yang mengalami masalah itu menggunakan alat seperti getah penahan yang dipasang ke pangkal zakar ketika ereksi berlaku supaya darah dapat ditahan dan dikekalkan dalam zakar.

Membelai zakar dengan Cream LC 3X Power juga merupakan perapi anggota sulit dan ianya dapat membantu meningkatkan daya ereksi apabila ketika menggunakan Cream LG 3X Power dan mengurut hujung zakar secara lembut dilakukan, lelaki itu juga melakukan senaman kemut.
Dengan herba pengembang yang ada dalam "Platinium Strong" ini Pula membantu tisu pengembang menjadi lebih mantap dan Senaman Urutan Zakar yang dilakukan sekali harung dapat membantu mengekalkan daya otot dan secara langsung membantu mengekalkan daya ereksi.

Akhir sekali, amalkan gaya hidup sihat, jaga berat badan, lakukan senaman berkala dan elak merokok. Apabila kesihatan sempurna, fungsi tubuh badan termasuk rangsangan dan fungsi syahwat akan sempurna.


!!SELAMAT BERAMAL!!

Anda Juga Mungkin Berminat:










RAHSIA JACK MA (PEMILIK ALIBABA) - MEMBONGKAR BAGAIMANA MAHU MELIHAT NILAI SESEORANG ITU

Mr. Jack Ma - Pemilik Alibaba
Adalah sangat jarang mereka yang berada dalam bidang Perniagaan/Keusahawan ini punyai ilmu atau yang sanggup belajar ilmu-ilmu berniaga secara detail dan mengambil bidang ini serius sebagai karier.

Kebanyakan yang berminat dengan bidang ini adalah mereka yang terperangkap dengan pekerjaan 9-5 setiap hari yang dahagakan Kebebasan Masa dan Kewangan.

Pun begitu, untuk menjadi seorang Peniaga/Usahawan 40 jam di tempat kerja, hujung minggu bersama keluarga, dengan tekanan bil eletrik, pinjaman perumahan, pinjaman peribadi dan sebagainya dilihat agak mustahil.

Ingat tak slogan Adidas, “Nothing Is Impossible!” yang bermaksud Tiada Apa Yang Mustahil.
Untuk menjadikan impian seorang Peniaga baik yang bekerja dari rumah jadi kenyataan, pengorbanan diperlukan untuk sampai ke tahap yang di impikan.

Di Amerika Syarikat, Biro Buruh melaporkan statistik seorang dewasa menonton televisyen setiap hari adalah selama 2.8 jam.
Bercerita mengenai Pengorbanan, MASA HIBURAN adalah yang harus dikorbankan untuk menjadi seorang Peniaga/Usahawan terutama jika masih lagi baru dalam bidang ini.

Masa 2.8 jam ini boleh digunakan untuk mengasah skill Ilmu Berniaga. Belajar daripada buku, bergaul dengan mereka yang sudah berjaya, video, webinar, hadiri seminar Peniaga/Usahawan dan sebagainya.

Bak kata Mr. Jack Ma:
“Untuk Mengetahui Nilai Seseorang Adalah Dengan Melihat Apa Yang Dilakukan Setelah Punch Out Daripada Pejabat. Adakah Dia Menambah Nilai Dengan Mengasah Skill atau Menolak Nilai Dengan Berhibur? Kalau Hanya Pandai Merungut, Sampai Bila Nak Berjaya? Berhenti Merungut, Ubah Gaya Hidup Sekarang!”.
Jadi ia bergantung kepada diri sendiri, sejauh mana mahu berjaya dan percayalah impak 2.8 jam yang digunakan untuk belajar dan menimba ilmu itu sangat besar terhadap masa depan seorang Peniaga/Usahawan.

Artikel ini bertujuan berkongsi dan mengajak Tuan-Tuan/Puan-Puan, Saudara/Saudari di luar sana untuk Mengubah Gaya Hidup yang lebih baik bermula dengan Menambah Nilai Pada Diri masing-masing!. Walaupun bermula dari yang kecil dimata masyarakat.

Yang penting WAJIB dimulai dari SEMALAM!

Jadi, Stay Tuned!

SHARE THIS POST
(Jika Anda Rasa Bermanfaat Kepada Yang Lain)


Anda Juga Mungkin Berminat:














Saturday, 22 October 2016

KERANA SOLAT ITU PENYELESAI MASALAH JIWA MANUSIA

PINJAM 3 MINIT UTK BACA NI... 
1. Orang Yang Tak Solat Akan Banyak Masalah, Tidak Tenang, Cepat Marah, Cepat Susah Nak Terima Kenyataan Dan Selalu Nampak Salah Orang Lain. - Ustaz Azhar Idrus.

2. Walaupun Ayah Kita Penagih Dadah Sekalipun, Bila Dia Suruh Solat, Kita Sebagai Anak WAJIB Tunaikan. - Ustaz Kazim Elias.

3. Tidak Solat Punca Utama Penceraian Dalam Rumahtangga!, Jaga Solat..Insyaallah Bahagia. - Ustaz Don Daniyal.
4. Selalulah Solat Berjemaah Walau Payah Macam Mana Pun, Boleh Jadi Jemaah Itu Dapat Menampung Pahala Berlipat Ganda. - Datuk Ismail Kamus.

5. Kalau Kita Sakit Jangan Takut Untuk Solat, At Least Kalau Mati, Mati Dalam Solat. - Ustaz Haslin Baharin.

6. Selepas Solat Jangan Tergesa-gesa, Baca Subhanallah 33X, Alhamdulillah 33X, Allahuakhbar 33X, Doa Kemudian Baru Bangun. - Al-Habib Ali Zainal.
7. Kalau Orang Yang Solat Pun Belum Tentu Masuk Syurga, Apatah Lagi Orang Yang Meninggalkannya. - TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki.

8. Jagalah Solat Anda. Kerana Solat Itu Adalah Hubungan Antara Allah Dengan HambaNya. - Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga Solat Boleh Membersihkan Dalaman Kita. Puasa Juga Boleh Membersihkan Jiwa Seseorang. - Ustaz Dasuki Rani.
10. Jangan Cakap:"Pergi Solat, Kalau Tak,Masuk Api Neraka!". Tapi Cakap:"Jom Solat, Nanti Kita Masuk SYURGA ALLAH Sama-sama ya..InsyaAllah!. - TG Harun Din".

11. Kalau Dalam Solat Tak Dapat Ingat Allah, Mana Mungkin Luar Solat Mampu Ingat Allah. - Ustaz Pahrol.

Rasulullah S.A.W Bersabda:
"Barang Siapa Menyampaikan Satu Ilmu Sahaja dan Ada Orang Yang Mengamalkan, Maka Walaupun Yang Menyampaikan Sudah Tiada (Meninggal Dunia) Dia Akan Tetap Memperoleh Pahala".

SELAMAT BERAMAL ..JGN LUPA KONGSI.


Anda Juga Mungkin Berminat:






KATA-KATA MUTIARA TINGKAHLAKU MANUSIA AKHIR ZAMAN

TANDA MANUSIA AKHIR ZAMAN

Banyak Rumah Semakin Besar, Tapi Keluarga Semakin Kecil.

Pangkat Semakin Tinggi, Akal Sihat Semakin Rendah.

Pengubatan Semakin Canggih, Kesihatan Semakin Teruk.


Menjelajah Seluruh Dunia, Tapi Tak Kenal Jiran Sendiri.

Pendapatan Semakin Meningkat, Ketenteraman Jiwa Semakin Kurang.

Kualiti Ilmu Semakin Tinggi, Kualiti Emosi Semakin Rendah.


Jumlah Manusia Semakin Banyak,
Nilai Kemanusiaan Semakin Kurang.

Pengetahuan Semakin Bagus, Kearifan Semakin Kurang.

Semakin Banyak Teman Maya, Semakin Kurang Teman Sejati,


Minuman Semakin Banyak Jenis, Air Bersih Semakin Kurang,

Ilmu Semakin Tersebar, Sikap Beradap Semakin Lenyap.

Pakai Jam Tangan Mahal, Tapi Tak Pernah Tepat Waktu.


Belajar Semakin Mudah, Guru Semakin Tak Dihargai.

Teknologi Informasi Semakin Canggih, Fitnah dan Aib Semakin Tersebar.

Semakin Tinggi Sijil Pendidikan, Semakin Tinggi Emosi dan Ego.
=================


Anda Juga Mungkin Berminat:












Wednesday, 19 October 2016

RAHSIA BISNES TANPA MODAL, UNTUNG LUMAYAN!!!

DropshipMungkin istilah yang janggal dan jarang didengar oleh sesetengah orang. Namun bagi mereka yang setiap hari bergelumang dalam dunia perniagaan, istilah ini pasti sudah tidak asing lagi di telinga mereka.

Tentu ada di antara anda yang ingin memulakan perniagaan tanpa perlu merasa sakit kepala; bimbang tentang modal, bimbang produk yang dijual tidak ada keberkesanannya atau sambutan dingin pembeli terhadap produk yang dijual. Jika anda dalam kalangan anda yang mempunyai alasan-alasan sebegini, maka kaedah Dropship mungkin boleh menjadi pilihan perniagaan anda.
Dropship merupakan istilah jual beli yang menjadi trend terkini dalam dunia perdagangan dalam talian. Dropship atau juga dikenali sebagai Dropshipping merupakan satu rantaian perniagaan yang melibatkan penjualan sesuatu produk atau servis dengan pengedar (iaitu anda). Pengedar hanya perlu membayar kepada pembekal harga produk dan servis yang dijual kepada pembeli. Tugas anda hanyalah untuk mempromosi produk yang dijual oleh pembekal dan melakukan urus niaga pesanan dengan pembeli. Setelah pembayaran dibuat oleh pembeli, anda akan menghantar pesanan itu kepada pembekal yang seterusnya akan membungkus dan menghantar produk tersebut terus ke alamat pembeli. Konsep yang nampak mudah bukan? Anda sebagai pengedar akan memperoleh keuntungan ‘atas angin’, tanpa perlu menyimpan stok atau menyediakan kos modal yang tinggi. Kebiasaannya keuntungan anda adalah berdasarkan perbezaan margin harga jual yang diberikan oleh pembekal kepada anda sebagai agen Dropship dengan harga yang ditawarkan kepada pembeli.

Contoh Pengiraan Keuntungan Anda:
Pihak pembekal (DropShipper) akan memberikan anda akses katalog produk mereka dengan harga barang yang diberikan kepada anda dikira dengan harga istimewa. Contohnya, harga yang diberikan kepada anda untuk sepasang kasut adalah RM24.00 dan kos penghantaran pula adalah sebanyak RM6.00.
Anda pula menjual produk tersebut di laman e-dagang anda dengan mengenakan harga pasaran iaitu sebanyak RM50.00 termasuk kos penghantaran. Pembeli kemudiannya membuat pesanan dan pembayaran kepada anda. Perbezaan harga jual beli produk inilah sebenarnya merupakan keuntungan yang akan anda peroleh. Dalam contoh ini, anda akan memperoleh keuntungan sebanyak RM20.00 bagi setiap pasang kasut yang dijual!

Tanpa Perlu Modal dan produk untuk memulakan perniagaan, anda sebenarnya sudah boleh Bergelar Usahawan. Kalau moto syarikat penerbangan tambang murah Air Asia, ‘Everybody Can Fly’, mungkin moto perniagaan berkonsepkan Dropship ini pula ‘Everybody Can Do Business’.

Bagaimana Untuk Memulakan Perniagaan Dropship:
Tentu ada yang tertanya-tanya bagaimana jika ingin memulakan perniagaan berkonsepkan Dropship ini. Pertamanya, apa yang perlu anda buat adalah mencari DropShipper yang sah yang menawarkan servis Dropship kepada pengedar. Namun, anda tentu tidak mahu terjebak di dalam scam perniagaan dalam talian kerana tidak dinafikan kes-kes penipuan seperti ini banyak terjadi. Oleh itu, bagaimana anda boleh mengenal pasti syarikat DropShipper yang anda pilih itu merupakan syarikat yang sah dan telus dalam menjalankan perniagaan mereka?

SIASAT. Ya, anda perlu menyiasat latar belakang DropShipper yang dipilih, pastikan sama ada mereka ini di bawah kategori pengilang atau pemborong. Siasat maklumat syarikat penjual, nama syarikat dan nombor pendaftaran syarikat, pastikan syarikat ini merupakan syarikat yang berdaftar dan sah di sisi undang-undang. Semak nama pemilik, alamat syarikat dan nombor telefon untuk dihubungi, pastikan ianya memang wujud. Kenal pasti kepakaran dan pengalaman mereka, sudah tentu semakin lama syarikat ini menjalankan perniagaan mereka, semakin anda boleh mempercayai syarikat tersebut. Lakukan carian mudah melalui internet, untuk mengetahui jika terdapat sebarang aduan dari ejen Dropship yang lain terhadap syarikat itu, tidak kisah lah aduan dari segi produk, servis atau berkenaan syarikat itu sendiri. Ambil tahu mengenai kos penghantaran dan kenal pasti syarikat pos laju pilihan mereka ketika berurusan. Kenal pasti jumlah tenaga kerja yang mereka ada. Jika boleh, sediakan dokumen syarat-syarat bertulis atau kontrak, yang meliputi jaminan untuk produk pembeli. Ini penting bagi memastikan pembeli mendapat pulangan jika produk yang dibeli itu rosak, tidak sampai pada masa yang ditetapkan atau dalam situasi yang lebih teruk – produk itu tidak sampai langsung ke tangan pembeli. Sekiranya anda sudah berpuas hati dengan syarikat DropShipper anda, maka anda bolehlah membuka akaun peruncit dan dapatkan kod keahlian anda dengan syarikat berkenaan.
Untuk menjadikan proses urus niaga lebih efisien, maka anda bolehlah mewujudkan satu laman web e-dagang ataupun akaun Facebook untuk perniagaan anda. Gunakan ia sebagai tempat di mana anda melakukan promosi untuk melariskan produk yang dijual. Pamerkan dengan jelas gambar-gambar produk dan juga sedikit penerangan mengenai produk. Jika anda memperniagakan produk pakaian, pastikan ukuran saiz ada disertakan sekali. Jangan lupa untuk menyediakan borang pesanan untuk pengunjung laman web anda membuat pesanan melalui talian untuk produk yang ingin dibeli. Borang pesanan perlulah lengkap dengan ruang untuk pembeli memasukkan butiran peribadi seperti nama, alamat, nombor untuk dihubungi dan produk yang ingin dibeli.

Apabila pelanggan sudah membuat pesanan, dan anda sudah pun memastikan yang pembayaran telah dibuat, maka anda bolehlah menghantar pesanan tersebut kepada DropShipper dengan menyertakan butiran peribadi pelanggan. DropShipper kemudiannya akan memproses pesanan itu, dan produk akan dibungkus dan dihantar terus kepada pelanggan. Nama dan alamat anda akan ditulis di bungkusan tersebut, sebagai sumber rujukan pembeli. Gunakan ‘tracking number’ daripada DropShipper anda, untuk anda memeriksa transaksi dan status penghantaran dengan syarikat pos laju yang digunakan.

Tips Kejayaan Perkhidmatan Dropship:
Tip 1: 
Kaji Pasaran Anda – Cari produk yang senang untuk dijual! Buat sedikit kajian untuk mengetahui permintaan pasaran anda, agar hasil jualan anda lebih banyak dan lebih tinggi keuntungan yang diperoleh. Anda juga boleh menjual produk yang anda minati, kerana secara semula jadinya anda akan menjadi lebih berminat untuk memasarkan produk yang anda jual itu.

Tip 2: 
Kepelbagaian produk yang ditawarkan oleh Dropshipper. Ada kalanya lebih senang untuk menjana keuntungan apabila terdapat kepelbagaian produk yang dijual, agar pembeli mempunyai pilihan ketika membeli. Sudah tentu anda tidak mahu pembeli anda berpaling dan membeli dengan penjual yang lain semata-mata atas alasan barangan yang dikehendaki tidak dijual oleh anda. Jika produk yang dijual adalah produk makanan, pastikan anda menjaga sensitiviti para pembeli. Cari produk yang diiktiraf HALAL oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Pastikan juga ia mempunyai standard dan kelulusan piawaian yang diperlukan dan diiktiraf oleh badan-badan piawaian seperti SIRIM.

Tip 3: 
Gunakan platform dalam talian untuk jualan anda – Promosi produk anda secara meluas melalui pelbagai platform dalam talian seperti laman web e-dagang, Facebook, blog, di laman web bidaan seperti e-bay dan juga di laman web forum seperti mudah.com. Kunjung laman web yang berbentuk forum ini dan sesekali komen terhadap isu-isu semasa. Jangan lupa untuk membuat pautan laman web anda setiap kali anda memberi komen anda. Anda juga boleh membuat pautan laman web anda di dalam e-mel anda. Terdapat pelbagai lagi cara untuk anda mempromosikan perniagaan anda, maka jadilah seorang yang lebih kreatif untuk membolehkan perniagaan anda lebih dikenali.

Tip 4: 
Tentukan berapa peratus keuntungan yang ingin anda peroleh. Dengan adanya matlamat seperti ini, maka anda akan lebih fokus dalam perniagaan anda. Buat perbandingan harga produk yang ditawarkan oleh agen DropShip yang lain dan pastikan keuntungan yang diperoleh berbaloi dengan daya usaha anda. Jangan lupa untuk menyediakan kunci kira-kira untuk anda mengira keuntungan perniagaan anda pada setiap hujung bulan.

AWAS ! Sisi Buruk Perniagaan DropShip:
Tahu kah anda dengan menceburi perniagaan berkonsepkan DropShip ini, nasib perniagaan anda berada sepenuhnya pada tangan pembekal anda. Disebabkan anda tidak memiliki stok produk dan tidak mempunyai kawalan terhadap inventori produk yang anda jual, anda tidak dapat mengawal berapa cepat produk yang dibeli sampai ke tangan pembeli. Semuanya bergantung sepenuhnya kepada pembekal untuk membungkus dan menghantar produk kepada pembeli. Jika pembekal melakukan kerja ala kadar, maka sedikit sebanyak akan menjejaskan reputasi perniagaan anda.

Ada juga terjadi masalah pembekal kehabisan stok produk mereka dan tidak memaklumi perkara tersebut kepada agen mereka. Maka secara tidak langsung anda akan mendapat tempiasnya. Agak mendukacitakan jika anda tidak dapat memenuhi permintaan pelanggan anda, terutama yang kerap kali membeli dengan anda. Kes-kes seperti ini, adalah di antara penyebab titik peralihan pembeli dan perkara yang menakutkan mungkin terjadi – pembeli beralih kepada pengedar lain, saingan anda sendiri!.
Isu perkhidmatan pelanggan daripada DropShipper juga sering kali menjadi masalah besar. Kebanyakan DropShipper mempunyai perkhidmatan pelanggan yang buruk, malah ada yang tidak langsung mempunyai perkhidmatan pelanggan di syarikat mereka. Jika anda berhadapan dengan situasi pelanggan yang tidak berpuas hati dengan produk yang diterima, maka anda akan terperangkap antara memuaskan hati pelanggan dan menunggu resolusi daripada pembekal anda.

Saingan juga mungkin akan menjadi salah satu masalah perniagaan DropShip. Saingan terjadi kerana terlalu ramai yang ingin menjadi agen Dropship. Jika ada agen yang tidak kisah margin keuntungan yang kecil, maka mereka tentu tidak kisah untuk menjual produk yang sama dengan harga yang jauh lebih rendah dari anda!

Kesimpulannya:
Apa yang telah dibincangkan dalam artikel ini diharap sedikit sebanyak dapat dijadikan pembuka minda dan garis panduan kepada anda yang berminat untuk memulakan perniagaan DropShip. DropShip boleh menjadi satu peluang pendapatan yang sangat baik jika dilakukan dengan perancangan yang teliti dan dilaksanakan dengan betul. Kunci kejayaan sesebuah perniagaan ala DropShip ini sama sekali bergantung pada pembekal yang kita pilih. Cari dan pilihlah pembekal yang sah dan berdaftar agar risiko perniagaan anda dapat di minimumkan. Lakukan promosi anda dengan bersungguh-sungguh dengan menggunakan semua media yang ada. Layani dan jaga hati pelanggan anda dengan sebaiknya, agar mereka akan acap kali berurus niaga dengan anda.

Secara Ringkasnya:
DROPSHIP: Anda Tak Perlu Simpan Stok, Anda Tak Perlu Modal, Risiko Rendah Dan Ianya Anti-Rugi. Anda Hanya Perlu PROMOSI Sahaja!

















CERITA LUCU - SUAMI CURANG!!!

Cerita Lucu - Abang Curang!!!
Suatu malam, seorang suami baru pulang dari meeting (sebenar nye dating) dan melihat isterinya menangis teresak2...

Suami : Kenapa ni yang?

Isteri : Sudah la bang..lepaskan saja saya ni!!

Suami : Eh..kenapa awak cakap camtu plak??

Isteri : Saya tahu..awak ada jumpa perempuan lain kan?

Suami : Eh...apa awak cakap ni?? (kontrol konon)

Isteri : Sudah la bang..semua nya dah terbukti...ada perempuan yang jawab telefon abang masa saya telefon...dah banyak kali..

Suami : Eerr..aaa... ba...baik la..abang mengaku..abang ada perempuan lain..tapi..apa yang perempuan tu cakap kat awak?

Isteri : Huh.. menyampah..mentang2 saya tak tahu ...tapi saya ada hafal apa yang dia cakap..

Suami : Dia cakap apa?

Isteri : Dia cakap.. "The number u have call..cannot be reached at this momment..Please try again"...asal saya telefon je..dia cakap camtu...dia tak reti cakap Melayu ke???

Petua/Tips: ELAK PANCUT AWAL MALAM PERTAMA

Anda Mungkin Juga Meminati: