Sunday, 12 November 2017

YANG #13 ALASAN PALING MURAHAN WANITA YANG ENGGAN MENUTUP AURAT

Antara alasan-alasan yang sering dikaitkan oleh wanita masa kini yang enggan menutup aurat ketika dinasihati oleh rakan-rakan berlandaskan ajaran Islam ialah:-
Soalan #1: Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
Jawapan: Yang pasti, tak tutup aurat tu kompom masuk neraka!.

Soalan #2: Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
Jawapan: Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah kes dengan awak ni, tudung pula yang disalahkan.
Soalan #3: Macamlah awak tu bagus sangat nak tegur saya. Awak dulu lagi jahat.
Jawapan: Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya.
Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi awak Islam, dakwah tu wajib walaupun awak sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

Soalan #4: Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
Jawapan: Adakah awak mendakwa diri awak mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri awak tanpa perlu menutup aurat?

Soalan #5: Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
Jawapan: Adakah awak berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?
Soalan #6: Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
Jawapan: Seksi atau tidak, awak tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut tu.

Berminat?
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
SMS/WhatsApp:+60122873723
Web Rasmi: www.SICODEK.com

Soalan #7: Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
Jawapan: Apakah ibadat awak diterima? Awak yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin masuk syurga?

Soalan #8: Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
Jawapan: Awak sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama awak disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik awak.
Solan #9: Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
Jawapan: Berani cakap di dunia, berani ke awak cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

Soalan #10: Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan Photographer/Pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene (ayat artis).
Jawapan: Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

Soalan #11: Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
Jawapan: Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.
Soalan #12: Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
Jawapan: Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku...

Soalan #13: Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
Jawapan: Kalau begitu awak sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.

Wahai Wanita, setiap ciptaan Tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. 

~Lindungilah Diri Kamu Dengan Bertudung Dan Menutup Aurat~
=======
Berminat?
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
SMS/WhatsApp:+60122873723
Web Rasmi: www.SICODEK.com

Anda Juga Mungkin Berminat:

Friday, 10 November 2017

ZAKAR TEGANG / EREKSI SETIAP KALI BANGUN TIDUR - APA PUNCANYA?

"Adiknya" bangun dulu sebelum "Abangnya" bangun tidur setiap pagi, kenapa ya?.
Kaum Adam pastinya sudah familiar dengan situasi ini. Zakar yang ‘Terbangun’ atau ereksi/tegang di pagi hari itu biasa disebut sebagai "Morning Glory" atau "Morning Wood", tapi para pengawal perubatan menyebutnya Nocturnal Penile Tumescence (NPT).

Situasi ereksi yang spontan dan disebut NPT itu terjadi saat tidur atau ketika baru bangun tidur. Kajiselidek Sains, semua Lelaki yang zakarnya normal tidak mengalami "Mati Pucuk" akan mengalami ereksi sepanjang waktu tidurnya antara 3 - 5 kali semalam.

Meski dalam beberapa tahun kebelakangan ini ada beberapa teori yang menjelaskan tentang NPT, tapi apa penyebabnya masih tetap belum jelas. Yang jelas NPT berkaitan dengan tidur Rapid Eye Movement (REM).
Kenapa Zakar Ereksi/Tegang Ketika Nyenyak Tidur?
Terdapat satu teori bahawa tidur berada di peringkat REM, sel-sel Noradrenergik (Neuron yang melepaskan neurotransmitter Noradrenaline, juga dikenali sebagai Norepinephrine) yang terletak dibahagian otak yang disebut Locus Coeruleus, mati. Teori ini menunjukkan bahawa sel ini dikaitkan kepada corak perencatan zakar. Oleh itu, apabila aktiviti mereka menurun semasa peringkat tidur REM, Testosteron bergantung kepada corak rangsangan akhirnya menyebabkan ereksi.
Kajian yang dilakukan oleh Society for Endocrinology juga menyokong teori di atas, di mana mungkin ada bahagian otak yang mati semasa tidur REM, ketika tidur, otak tidak lagi menyimpan dan memeriksa zakar. Sekiranya otak biasa mengawal zakar dan memastikan ereksi berlaku hanya apabila perlu, apabila tidur REM bebas untuk melakukan apa yang dia mahu. Dan apa yang dia mahukan ialah ereksi, mengeras dan menegak/tegang.

Rangsangan Seksual Semasa Tidur
Kadang-kadang penyebab zakar tegang ketika tidur dan ketika anda bangun di pagi hari cukup sederhana: zakar anda memang terangsang. Walaupun anda sedang tidak sedarkan diri dan tertidur, atau masih mengumpul nyawa ketika baru bangun dari tidur, tak jarang zakar anda tak sengaja mengalami geseran dengan benda-benda tertentu misalnya seluar, kain dan sebagainya atau tubuh pasangan di samping anda. Jadi, walaupun anda tidak menyedarinya, inilah sebabnya zakar anda mendapat ransangan dan segera bertindak balas.

Yang Lebih Tua, Jarang Berlaku
Kebanyakan Lelaki yang menegang zakarnya pada waktu pagi kebanyakannya adalah yang berusia muda. Purata yang telah memasuki usia senja akan sangat jarang sekali mengalaminya. Di samping itu, banyak lelaki di usia pertengahan umur yang sering terbangun di pagi hari kerana merasa ingin buang air kecil.

Joseph Alukal, M.D., Pembantu Profesor Urologi dan Obstetrik dan Ginekologi di NYU Langone Medical Center, mengatakan bahawa lelaki berusia 60-70an yang kerap bangun pagi dan buang air kecil, biasanya tidak merasakan lagi ereksi/tegang di pagi hari.
Selain itu, salah satu sebab kenapa zakar anda ereksi/tegang ketika bangun tidur adalah kerana Hormon Testosteron anda mencapai puncak tertinggi di pagi hari. Dan kerana tahap testosteron seorang lelaki biasanya mula menurun pada usia 40-50an, ini juga yang menjadi alasan kenapa "Morning Glory" perlahan-lahan mulai jarang berlaku seiring peningkatan usianya.

Zakar Yang Semakin Meningkat Adalah Baik
Tobias Kohler, M.D., M.P.H., Profesor dan Pengarah Program Residensi bahagian urologi di Southern Illinois University's School of Medicine, mengatakan bahawa jika anda secara konsisten ereksi di pagi hari atau semasa anda tidur, hal ini baik bagi kesihatan anda. Terutama untuk aliran darah anda ke zakar, yang juga diperlukan untuk ereksi/tegang apabila diperlukan.
Jadi jika anda mengalami masalah ereksi ketika anda cuba berhubungan seks, tapi anda tidak punya masalah ereksi ketika tidur atau ketika bangun di pagi hari, kemungkinan besar gangguan ereksi tersebut hanya disebabkan keadaan psikologi saja, misalnya kerana anda merasa cemas, stress atau kemurungan.

Dr. Kohler meneruskan, bila Anda juga tidak pernah mengalami ereksi pada malam hari, itu bererti isyarat bahawa aliran darah ke zakar anda mungkin bermasalah. Ini merupakan ciri-ciri umum dari keadaan seperti penyakit jantung, penyumbatan pembuluh darah, kolesterol tinggi, atau tekanan darah tinggi.

Bagaimana Jika Zakar Tidak Berfungsi Pada Waktu Pagi?
Dr. Kohler, menegaskan bahawa anda tidak perlu risau jika anda menyedari secara perlahan penurunan ereksi anda pada waktu pagi menurun. Anda mungkin benar-benar mempunyai ereksi sepanjang malam dan anda tidak menyedarinya kerana ia tidur nyenyak.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak merasa ereksi/tegang pada waktu pagi dalam beberapa bulan, berjumpa dengan doktor anda dengan serta-merta. Jika benar-benar tiada ereksi lagi pada waktu pagi, ini boleh menjadi tanda kemurungan, tekanan kronik, atau masalah kesihatan umum lain seperti penyakit jantung. Pengurangan ereksi juga boleh menjadi tanda tahap Testosteron Yang Rendah.

Dr. Kohler menambah, jika anda sudah tahu sebab-sebab mengapa zakar anda tidak ereksi/tegang pada waktu pagi, berpunca dari Kolesterol Tinggi, Urat Tersumbat atau Paras Testosteron Yang Rendah, Segeralah rawat dan dapat diatasi dengan ubat-ubatan tertentu

BERMINAT UNTUK GUNA???
-----------------------
Sila PM: "ML50" {2 BOTOL}
Sila PM: "ML50" {2 BOTOL}
Sila PM: "ML50" {2 BOTOL}
----------------
WhatsApp/SMS: +60122873723
WeChat: SupeRich912
FB: Saya Nak MLTGA Sekarang!

Anda Juga Mungkin Berminat: