Sunday, 12 November 2017

YANG #13 ALASAN PALING MURAHAN WANITA YANG ENGGAN MENUTUP AURAT

Antara alasan-alasan yang sering dikaitkan oleh wanita masa kini yang enggan menutup aurat ketika dinasihati oleh rakan-rakan berlandaskan ajaran Islam ialah:-
Soalan #1: Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
Jawapan: Yang pasti, tak tutup aurat tu kompom masuk neraka!.

Soalan #2: Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
Jawapan: Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah kes dengan awak ni, tudung pula yang disalahkan.
Soalan #3: Macamlah awak tu bagus sangat nak tegur saya. Awak dulu lagi jahat.
Jawapan: Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya.
Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi awak Islam, dakwah tu wajib walaupun awak sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

Soalan #4: Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
Jawapan: Adakah awak mendakwa diri awak mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri awak tanpa perlu menutup aurat?

Soalan #5: Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
Jawapan: Adakah awak berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?
Soalan #6: Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
Jawapan: Seksi atau tidak, awak tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut tu.

Berminat?
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
SMS/WhatsApp:+60122873723
Web Rasmi: www.SICODEK.com

Soalan #7: Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
Jawapan: Apakah ibadat awak diterima? Awak yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin masuk syurga?

Soalan #8: Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
Jawapan: Awak sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama awak disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik awak.
Solan #9: Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
Jawapan: Berani cakap di dunia, berani ke awak cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

Soalan #10: Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan Photographer/Pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene (ayat artis).
Jawapan: Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

Soalan #11: Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
Jawapan: Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.
Soalan #12: Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
Jawapan: Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku...

Soalan #13: Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
Jawapan: Kalau begitu awak sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.

Wahai Wanita, setiap ciptaan Tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. 

~Lindungilah Diri Kamu Dengan Bertudung Dan Menutup Aurat~
=======
Berminat?
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
Taip: "Detox"
SMS/WhatsApp:+60122873723
Web Rasmi: www.SICODEK.com

Anda Juga Mungkin Berminat: